Przejdź do strony Lasów Państwowych Przejdź do strony Polskiego Związku Łowieckiego
       

Zmagania w Trzcianie

Zespół Szkół w podrzeszowskiej Trzcianie, zdobywca drugiego miejsca w siódmej edycji programu „Ożywić pola”, także w „Roku trznadla” wyróżnia się aktywnością. To właśnie ta placówka była organizatorem uroczystej gali rozdania nagród w II gminnym konkursie organizowanym podczas ósmej edycji ogólnopolskiego programu „Ożywić pola. Rok trznadla”. Patronat honorowy nad konkursem objął wójt gminy Świlcza Wojciech Wdowik, szkolny koordynator akcji z ramienia Koła Łowieckiego „Podgorzałka”.

W zmaganiach konkursowych wzięli udział uczniowie z terenu gminy Świlcza, którzy rywalizowali w trzech kategoriach wiekowych. Najmłodsi uczestnicy z klas I–III szkół podstawowych prezentowali swoje talenty plastyczne, wykonując różnymi technikami artystycznego wyrazu prace, których hasłem był oczywiście „Trznadel zimową porą”. Ich starsi koledzy, z klas IV–VI szkoły podstawowej, musieli przygotowywać komiksy obrazkowe pod hasłem „Przygody trznadla i jego ptasich przyjaciół”. Młodzież gimnazjalna z kolei dostała inne zadanie, a mianowicie ułożenie autorskiego wiersza na temat „Piękno otaczającej nas przyrody”.

Do rywalizacji o miano najlepszych zgłoszono ogromną liczbę prac, z których każda była – w zgodnej opinii członków jury – oryginalna i niepowtarzalna. Wręczenie nagród odbyło się na uroczystej gali, na którą przybyli licznie goście, m.in. wicekurator oświaty w Rzeszowie Antoni Wydro, prezes Koła Łowieckiego „Podgorzałka” Zdzisław Siewierski, wiceprezes Koła Łowieckiego „Jedność” Tadeusz Paściak, a także dyrektorzy i nauczyciele z 4 szkół w gminie Świlcza, które wszystkie biorą udział w tegorocznej akcji „Ożywić pola”.

Podczas gali w Trzcianie czteroosobowe drużyny uczniów z zaproszonych szkół wzięły także udział w „Quizie wiedzy o trznadlu” i przygotowanych zabawach przyrodniczych. Drużyny musiały zmierzyć się nie tylko ze szczegółowymi pytaniami dotyczącymi biologii, życia i bytowania bohatera tegorocznej akcji – trznadla, ale i wykazać się szeroką wiedzą przyrodniczą. Krzyżówki tematyczne, prace plastyczne, zagadki czy rola reportera wiadomości TV okazały się wspaniałą okazją do integracji uczniów i doskonałej zabawy. Uczniowska wiedza na temat tego małego żółtego ptaszka zaskoczyła wszystkich. Nawet dogrywka nie wyłoniła zwycięzcy. W końcu pierwsze miejsce zajęły ex aequo aż 3 szkoły.

MG

sierpień 2014